MOROCCAN CARPETS

Varför jag säljer mattor när jag jobbar med socialt ansvars full handel?? Jo. I bergen där mattorna en gång är producerade är befolkningen fortfarande väldigt fattiga. Mattorna, nyproducerade och antika är ett perfekt sätt för dem att kunna bo kvar i sin landsbyggs men kunna tjäna en bra försörjning. Så jag reser upp i bergen, handlar direkt från kvinnorna. De får mycket mer än om en lokal uppköpare hade köpt dem, dvs mellanhanden, jag får första chinch på de bästa mattorna eftersom jag betalar mer och ni kan därmed köpa fina äkta Benis och samtidigt veta att pengarna går till behövande människor.

Just nu fler mattor utlagda i shoppen.

Marockanska mattor

Leave a Reply

